Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου 2018

Η εκπαίδευση στην εποχή των social media: Προκλήσεις, κίνδυνοι και δυνατότητες

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατακτούν και τον χώρο της εκπαίδευσης, καθώς η λειτουργία τους βασίζεται στην ενεργή συμμετοχή και στην αλληλεπίδραση μεταξύ των χρηστών.
Προσαρμοσμένα στην εμπειρία του χρήστη, τα social media διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στον χώρο της εκπαίδευσης. Τα κοινωνικά δίκτυα αξιοποιούνται στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (e-learning), στην κοινοποίηση εκπαιδευτικών ιστοσελίδων και άρθρων, στη δημοσίευση εκπαιδευτικού υλικού, στη συμμετοχή σε συζητήσεις κοκ.
Δίκτυα φοιτητών
Σημαντικός αριθμός φοιτητών χρησιμοποιεί τα μέσα δικτύωσης από νεαρή ηλικία. Η κοινωνική δικτύωση έχει γίνει καθημερινή κοινωνική πρακτική.
«Η επαφή μου με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ξεκίνησε σε ηλικία 13 ετών. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιώ, είναι το Facebook και το Twitter. Ο συνολικός χρόνος που δαπανώ ημερησίως, ποικίλλει από 4 έως 6 ώρες ανάλογα με το καθημερινό πρόγραμμα υποχρεώσεων μου. Σχετικά με τον τρόπο πρόσβασής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κυριαρχούν οι υπολογιστές και τα κινητά τηλέφωνα», υποστηρίζει ο Μιχάλης Καμπανίδης, ετών 22, απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Λόγοι χρήσης μέσων κοινωνικής δικτύωσης
Οι λόγοι χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σχετίζονται με τη ενημέρωση, την εκπαίδευση και την ψυχαγωγία. «Στο Facebook έχει δημιουργηθεί μια σελίδα ενημέρωσης για το τμήμα από φοιτητές στην οποία μπορεί ο κάθε φοιτητής να ενημερώνεται για μαθήματα, για συγγράμματα, για αλλαγές στις ώρες των μαθημάτων καθώς και να αναπτύσσει διάλογο για εκπαιδευτικά ζητήματα του τμήματος (π.χ. περιεχόμενο μαθήματος, ζητήματα αναφορικά με τους καθηγητές του τμήματος κτλ.,)», αναφέρει ο Μιχάλης.
Επικοινωνία καθηγητών και φοιτητών
Η πλατφόρμα e-class δημιουργήθηκε και υποστηρίζεται από την ομάδα Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Αποτελεί ένα ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Ηλεκτρονικών Μαθημάτων.
«H επικοινωνία μεταξύ φοιτητών και καθηγητών επιτυγχάνεται, σχεδόν αποκλειστικά, μέσω ανακοινώσεων στην πλατφόρμα του e-class, οι οποίες, συγχρόνως, αποστέλλονται στα προσωπικά e-mails των φοιτητών», τονίζει ο Δημήτρης Παπακυριακού, ετών 22, απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών. Σχετικά με την επικοινωνία μεταξύ φοιτητών, «πραγματοποιείται, σε μεγάλο βαθμό, είτε μέσα από ομαδικά διαδικτυακά chats είτε μέσα από groups στο Facebook», συμπληρώνει.
Θέματα ασφάλειας
Ζήτημα αποτελεί η έλλειψη ασφάλειας κατά τη χρήση των social media. «Στον αποκαλούμενο «ψηφιακό κόσμο» δεν γίνεται να είσαι απόλυτα βέβαιος για την προστασία των προσωπικών σου δεδομένων (ανά πάσα στιγμή ενδέχεται να παραβιαστούν). Ωστόσο, αν κάποιος κάνει ορθή-προσεκτική χρήση και, επιπλέον, εφαρμόζει ορισμένες τεχνικές προάσπισης της ιδιωτικότητάς του (π.χ. «φίλτρα», ρυθμίσεις απορρήτου, κ.ά.), μπορεί να νιώθει σχετικά πιο ασφαλής. Η εκμάθηση τρόπων «περιφρούρησης» των προσωπικών μας δεδομένων μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά προς τον παραπάνω σκοπό», απαντάει ο Δημήτρης.
Eκπαίδευση και διαδίκτυο
Τα Groups, η ηλεκτρονική συνομιλία (Chat), η τηλεδιάσκεψη (teleconference), η διευρυμένη χρήση του video κατά τη διάρκεια μιας εκπαιδευτικής διαδικασίας, τα forums που αποτελούν διαδικτυακές κοινότητες, οι εκπαιδευτικές πλατφόρμες, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα e-books και το Cloud Storage (OnLine αποθηκευτικός χώρος), είναι όροι και έννοιες που συνέβαλαν στο μετασχηματισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας, σε μια σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα, όπου, τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν πλέον σημεία αναφοράς και τρόπο επικοινωνίας για μια ολόκληρη γενιά.

Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου 2018

Προσλήψεις στο ΚΕΕΛΠΝΟ για έως 2 χρόνια για 1.576 υπαλλήλους και 31 ειδικότητες

Ξεκινά άμεσα η διαδικασία σύναψης συμβάσεων έργου μεταξύ ΚΕΕΛΠΝΟ και 1.576 νέων υπαλλήλων και οι προσλήψεις θα γίνουν για την υλοποίηση προγραμμάτων αντιμετώπισης των επιπτώσεων από τις προσφυγικές και μεταναστευτικές ροές σε όλη την χώρα με φορέα υλοποίησης το ΚΕΕΛΠΝΟ.

https://www.dikaiologitika.gr/eidhseis/theseis-ergasias/224176/proslipseis-sto-keelpno-gia-eos-2-xronia-gia-1-576-ypallilous-kai-31-eidikotites

Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2018

ΔΕΘ 2018: Πώς οι ψηφιακές δεξιότητες ωφελούν την οικονομία

Σημαντικά οφέλη για την ελληνική οικονομία θα είχε μία σημαντική βελτίωση των ψηφιακών δεξιοτήτων των πολιτών, σύμφωνα τουλάχιστον με τις εκτιμήσεις μελέτης του ΙΟΒΕ για λογαριασμό της Microsoft Hellas, η οποία παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.
Αφορμή για τη μελέτη ήταν η διαπίστωση ότι, σύμφωνα με τη Eurostat, μόλις το 22% των Ελλήνων διαθέτει ψηφιακές δεξιότητες, όπερ σημαίνει ότι γνωρίζει σε ένα σχετικά καλό επίπεδο πως να χρησιμοποιεί και να αξιοποιεί ψηφιακές συσκευές, όπως είναι οι προσωπικοί υπολογιστές και τα smartphones.
Η έρευνα της Eurostat ενδεχομένως να δείχνει ένα ποσοστό χαμηλότερο του πραγματικού, όμως, σε κάθε περίπτωση η εκτίμηση είναι πως οι Έλληνες υπολείπονται σε ψηφιακές δεξιότητες των κατοίκων των περισσότερων ευρωπαϊκών χωρών.
Σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΟΒΕ, μία αύξηση κατά 80 χιλιάδες των Ελλήνων με προηγμένες ψηφιακές δεξιότητες θα είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία 500 νέων επιχειρήσεων. Επίσης, η ίδια αύξηση θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση του μέσου μηνιαίου μισθού κατά 35 ευρώ, όπως και αύξηση κατά 1,2 δισ. ευρώ των εξαγωγών.
Επιπλέον, μία αύξηση κατά 1.000 άτομα του αριθμού των στελεχών πληροφορικής με προηγμένες ψηφιακές δεξιότητες θα μπορούσε να οδηγήσει σε μία αύξηση κατά 480 εκατ. ευρώ του ΑΕΠ.
Προκειμένου να βοηθήσει στην ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων, η Microsoft Hellas ανακοίνωσε στο πλαίσιο της ίδιας παρουσίασης την υπογραφή συμφώνου συνεργασίας με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης με σκοπό τη δημιουργία ενός κόμβου ψηφιακής καινοτομίας, ο οποίος θα βοηθήσει στην απόκτηση από τους φοιτητές προηγμένων ψηφιακών δεξιοτήτων.

Πέμπτη 25 Μαΐου 2017

Προσλήψεις 1.045 μονίμων με προκηρύξεις του ΑΣΕΠ έως τον Ιούλιο

Σε 1.045 ανέρχονται οι θέσεις μόνιμου προσωπικού, οι οποίες αναμένεται να προκηρυχθούν το προσεχές δίμηνο από το ΑΣΕΠ και θα αφορούν τα ΕΛΤΑ, το υπουργείο Δικαιοσύνης, την υπηρεσία Ασύλου και το υπουργείο Ναυτιλίας

http://www.dikaiologitika.gr/eidhseis/theseis-ergasias/157734/proslipseis-1-045-monimon-me-prokirykseis-tou-asep-eos-ton-ioylio

Πέμπτη 18 Μαΐου 2017

Πού θα γίνουν 6.100 προσλήψεις μονίμων και εποχικών μέσα στον Ιούνιο

Μέσα στον Ιούνιο προκηρύσσονται 6.100 μόνιμες και εποχικές θέσεις σε φορείς του υπουργείου Υγείας. Αναλυτικά προκηρύσσονται στο επόμενο διάστημα
  • 1.840 μόνιμες θέσεις ιατρών
  • 3.100 διαφόρων ειδικοτητων στις Τοπικές Μονάδες Υγείας Πρωτοβάθμιας
  • 850 εποχικοί 12μηνης θητείας με επαναπροκήρυξη ΟΑΕΔ
  • 40 διασώστες στο ΕΚΑΒ
  • 270 θέσεις ειδικών κατηγοριών Υπουργείου Εργασίας
Σύνολο: 6.100 (εκ των οποίων 2.150 μόνιμοι)

ΑΣΕΠ: Νέα προκήρυξη 6Κ/2017 για 203 μόνιμες προσλήψεις στην Υπηρεσία Ασύλου

Απεστάλη στο Εθνικό Τυπογραφείο για δημοσίευση η 6Κ/2017 Προκήρυξη του ΑΣΕΠ, που αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας διακοσίων τριών (203) θέσεων μονίμου προσωπικού και προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Υπηρεσία Ασύλου του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής.



http://www.e-dimosio.gr/ergasia/dimosios-tomeas/115602/asep-nea-prokirixi-6k2017-gia-203-monimes-proslipsis-stin-ipiresia-asilou/

ΑΣΕΠ 5Κ/2017: Αιτήσεις από τις 29/5 για 257 μόνιμες θέσεις στα νοσοκομεία

Εκδόθηκε η 5Κ/2017 Προκήρυξη του ΑΣΕΠ (ΦΕΚ 16/9-5-2017 τ. Προκηρύξεων ΑΣΕΠ) που αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας διακοσίων πενήντα επτά (257) θέσεων τακτικού προσωπικού Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε φορείς του Υπουργείου Υγείας και στο Αρεταίειο Νοσοκομείο (Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων).
Η προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων συμμετοχής στη διαδικασία αρχίζει στις 29 Μαΐου 2017 ημέρα Δευτέρα και λήγει στις 13 Ιουνίου 2017, ημέρα Τρίτη και ώρα 14:00.

http://www.e-dimosio.gr/ergasia/dimosios-tomeas/115541/asep-5k2017-etisis-apo-tis-295-gia-257-monimes-thesis-sta-nosokomia/